The film explores the most significant decade of Lee Miller’s life. As a middle-aged woman, she refused to be remembered as a model and male artists’ muse. Lee Miller defied the expectations and rules of the time by traveling to Europe to report from the frontline during WWII. There, in part as a reaction to her own well-hidden trauma, she used her Rolleiflex camera to give a voice to the voiceless. What she captured on film in Dachau and throughout Europe was shocking and horrific. Her photographs of the war, its victims and its consequences remain among the most significant and historically important of the Second World War. She changed war photography forever, but Lee Miller paid an enormous personal price for what she witnessed and the stories she fought to tell.
- バチカンの優先課題:青年教育と国際開発 1月 20, 2024
- Doing Charity by Doing Business(3) 7月 21, 2023
- 忘れられない遠藤先生の最後の姿 3月 18, 2023
- それいけ! ゲートボールさくら組 5月 12, 2023
- アート&バイブル 9:最後の晩餐 3月 21, 2018
- 父と僕の終わらない歌 5月 22, 2025
- サワラの唐揚げと自家製厚揚げと翡翠ナス 5月 21, 2025
- 余白のパンセ21 「風の家」さんぽ3 5月 19, 2025
- 特集103 ラジオ100年 5月 17, 2025
- 戦争とラジオ 5月 17, 2025
- 髙地 京子 投稿日時: ドイツ、ポーランド、ウクライナのキリスト教徒からロシア の正教徒へ(前編)
(...)
- ニ條 紀彦 投稿日時: ベトナムから来た人々、そして歴史との出会い
(...)
- AkikoTakashima 投稿日時: ドイツ、ポーランド、ウクライナのキリスト教徒からロシア の正教徒へ(前編)
(...)
- 金子 隆徳 投稿日時: アート&バイブル 80:ラザロのよみがえり
(...)
- 甲斐 禎子 投稿日時: 明治憲法制定の軸にキリスト教があった
(...)